COMUNICAT DE PRESĂ
De puțin timp, toți factorii politici am căzut de acord, cel puțin în declarații, că regiunea Moldovei trebuie scoasă din izolare prin construirea de autostrăzi. Spuneam, în cea de-a doua mea intervenție pe această temă de la tribuna Camerei Deputaților, că ”în acest fel, regiunea Moldovei va dispune de o infrastructură rutieră adecvată care să îi permită mult mai uşor atragerea investiţiilor străine, asigurându-se prin aceasta şi un <culoar european> pentru Republica Moldova.”
Atrag atenția astăzi asupra a ceea ce se dorește a fi Autostrada 7, Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani. În aprilie 2016, fostul CNADNR anunța că la jumătatea acelui an va fi lansată licitația. După exact șase ani, între Ploiești și Pașcani nu s-a deschis niciun șantier de lucrări. Totul este neschimbat, exact ca în 2016.
Cu hârtiile emise pentru acest proiect, s-ar putea acoperi însă toată această distanță, adică ceva peste 300 de kilometri. Este un proiect care, pe niște insule din Spania, de exemplu, era gata de câțiva ani.
Apoi, în 2017, ni se spunea că proiectul şoselei noi, de 327 de kilometri, dintre Ploieşti şi Paşcani, apare în Master Plan ca DX5 Siret Expres şi are ca perioadă de implementare 2016 – 2020, la un cost estimat de 1,35 miliarde de euro.
Astăzi, în aprilie 2022, pe site-ul CNAIR, A7 apare în secțiunea ”Autostrăzi în pregătire”.
Având în vedere aceste aspecte, ca deputat de Bacău, îmi exprim speranța că, măcar de astăzi înainte, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, împreună cu organismul subordonat, CNAIR, vor urgenta trecerea A7 de la stadiul de hârtii la stadiul de asfalt. Iar în ultimul timp chiar există pași concreți în acest sens.
Dar consider că opinia publică trebuie să afle, înainte de turnarea primului metru de asfalt, care este costul estimat actual al Autostrăzii 7, Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani.
Deputat PNL Bacău, Elena Hărătău