COMUNICAT DE PRESĂ
Schimbarea structurii anului școlar începând din această toamnă a fost
subiectul unei declarații politice susținute luni de deputata PNL de Bacău, Elena
Hărătău, în plenul Camerei Deputaților.
Învățământul românesc a trecut prin mari transformări în ultimii 30 de ani a arătat deputata PNL. Unele dintre acestea au fost benefice, altele au fost catastrofale. Nu le voi aminti aici, toți cei implicați în sistem știu ce schimbări au fost de-a lungul timpului.
”Circulă de mult o vorbă care spune că fiecare ministru al învățământului începe câte o reformă – a mai spus Elena Hărătău. Numai că, în 32 de ani, am avut 24 de miniștri. În medie, deci, la fiecare un an și ceva învățământul românesc suferă o nouă reformă. Ca om care am stat o viață la catedră, am simțit direct impactul fiecăreia dintre cele 24 de reforme.”
Ministerul Educației a decis recent să schimbe fundamental structura anului școlar, începând cu toamna aceasta. Pe scurt, va fi un an la fel de lung, dar care începe mai devreme și se termină mai târziu, semestrele se transformă în cinci module cu cinci vacanțe, Școala altfel și Săptămâna verde se vor desfășura atunci când decid conducerile școlilor. Cele mai importante modificări sunt însă renunțarea la teze și înlocuirea
acestora cu o evaluare sumativă, la începutul și la finalul anului școlar, cu o corectare standardizată, făcută de alți profesori decât cel de la clasă.
”În calitate de cadru didactic, sunt convinsă că aceasta este una dintre reformele bune ale învățământului românesc. Spun aceasta cu toată convingerea. Multe și importante nelămuriri pentru cei implicați în actul educațional care fac referire la modalitatea de încheiere a mediilor, a formelor de evaluare precum și a altor probleme care necesită claritate pentru a fi puse în aplicare sunt în atenția Ministerului Educație în vederea modificării Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar. Sunt convinsă că, împreună cu specialiștii în educație precum și cu specialiștii în comunicare, se va avea în vedere declanșarea unei campanii de lămurire a tuturor aspectelor, înainte de modificarea ROFUIP, în urma căreia profesorii, elevii și părinții să aibă convingerea că această reformă este benefică pentru învățământul românesc”. – a încheiat Elena Hărătău, deputat PNL de Bacău.