Locatarii care sunt la zi cu plata utilităților au depus deja o plângere penală împotriva conducerii Asociației de Proprietari nr. 35. Primarul Lucian Stanicu Viziteu a precizat pentru TELE 1 că încearcă în cursul zilei de astăzi o mediere a conflictului inclusiv în prezența reprezentanților CRAB. Locatarii care nu au datorii acuză conducerea Asociației că nu a luat nicio măsură împotriva răuplatnicilor deși aceștia aveau datorii încă din anul 2020.
Într-un comunicat, printre altele, CRAB precizează: ”
Atat pe parcursul anului 2020, cat si si in anul 2021, Compania a adus la cunostinta Primariei municipiului Bacau, debitele celor trei asociatii de proprietari debransate in data de 8 aprilie, solicitand sprijinul si intreprinderea demersurilor necesare in vederea achitarii benevole si rezolvarea pe cale amiabila a situatiei (ex: adresa nr. 1960/11.02.2021). Raspunsul primariei a fost unul sec, la data respectiva neexistand interesul de astazi (de dupa debransare), in solutionarea problemelor si nici bunul simt la care domnul primar face trimitere.
In cei doi ani de stare de alerta, in ciuda numeroaselor sesizari, nici una din cele trei asociatii nu a solicitat esalonari, alegand sa asiste pasiv la cresterea debitelor acumulate. Conform Legii nr. 241/2006, Compania este o societate care se autofinanteaza, singura sursa de venit fiind astfel sumele incasate din achitarea facturilor, de catre clientii sai. In lipsa acestor venituri, operatorul se afla in imposibilitatea achitarii, la randul sau, a facturilor emise de catre furnizorii/prestatorii de servicii, cu care se afla in contract, riscand astfel asigurarea unui serviciu de utilitate publica, inclusiv pentru utilizatorii buni platnici. Spre exemplificare, aratam ca doar factura aferenta furnizarii energiei electrice, se ridica la o valoare de 1,2 milioane lei lunar.
Operatorul a respectat toti pasii prevazuti de legislatia in domeniu, inaintand notificari inca din 14 martie 2022. Ca atare, incercarea domnului primar de a induce ideea ca SC CRAB SA nu a respectat legea, neacordand celor afectati posibilitatea de a lua masuri, este una falsa si lipsita de respect. Mai mult decat atat, desi Compania are contract cu asociatia de proprietari si nu cu fiecare scara in parte, a venit in sprijinul consumatorilor si a debransat, in baza informatiilor puse la dispozitie de catre asociatiile de proprietari, doar scarile care inregistrau debite”.
Vom reveni.